Familjedaghemmet Målarlådan och Vildkaninen

Jag börjar med att ringa familjehemmet Målarlådan. Jag slår numret om och om igen, men får hela tiden information från Tele2:s Kundbesked om att jag ej är registrerad hos dem - "var god ring kundservice". Märkligt.

För att dubbelkolla numret går jag in på lite andra sajter. Nu ser jag att familjehemmet Vildkaninen ligger i samma trappuppgång, bara en trappa upp. Jag ringer dit i stället.

En kvinna svarar. Jag presenterar mig och beskriver mitt ärende. Jag vill gärna titta på familjehemmet samt ställa mig i kön.
- Vi har inte dagisplats som andra förskolor har, men det kan uppstå en plats. Men jag kan inte lova något, säger kvinnan i telefonen.
- Kan jag komma och besöka er för att se familjehemmet, frågar jag.
- Kan inte du komma i höst, frågar kvinnan tillbaka.
- Jo, det kan jag, fast jag skulle hellre vilja komma snarare än så, säger jag.
- Men din son är bara 5 månader gammal. Jag kan skriva in honom på vår väntelista. Vad heter du?, frågar kvinnan.
- Paulina, svarar jag. Men kan jag inte komma och besöka er, försöker jag en gång till.
- Nej, det är lite rörigt just nu, får jag som svar.

Kvinnan antecknar mitt förnamn och telefonnummer. Hon frågar inte om efternamn eller om min sons namn. Lite märkligt tycker jag. På Rejta.se får de dock betyg 3 av 5. Fast då har bara 2 st betygsatt dem..

Det känns lite osäkert om jag verkligen står på någon väntelista eller inte.  Jag får väl veta i höst...

För att se Google karta för Vildkaninen, klicka här

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0